Programming Game AI By Example
Programming Game AI by Example provides a comprehensive and practical introduction to the bread and butter AI techniques used by the game development industry, leading the reader through the process of designing, programming, and implementing intelligent agents for action games using the C++ programming language. Techniques covered include state- and goal-based behavior, inter-agent communication, individual and group steering behaviors, team AI, graph theory, search, path planning and optimization, triggers, scripting, scripted finite state machines, perceptual modeling, goal evaluation, goal arbitration, and fuzzy logic.
De beste gaming producten vind je met korting bij PocketCubes
Pakz001 –
Ik heb het boek sinds 2011. Ik dacht eigenlijk dat dit het boek was die ik bij google books kon inzien. Ik had niet goed gekeken. Ik heb er spijt van. Het boek is veel te ingewikkeld en ik begrijp er weinig van. Er staat wel veel over pathfinding in maar dit is zeer ingewikkeld geschreven. Ik heb dus ook het boek besteld wat ik ingezien heb en dit had wel een begrijpbaar schrijven over pathfinding.
Ik raad dit boek wel aan als je erg goed bent met wiskunde en programmeren en moeilijke teksten kan begrijpen. Het is niet voor mensen die een basis platformer of dergelijks kunnen programmeren en ai willen leren.
12 oktober 2008 –
Een uitstekend boek dat goede uitleg geeft over de steering behaviours, graphs, path-finding en meer. Een echte aanrader als je geinteresseerd bent in het schrijven van game AI.